skip to Main Content

TEGEV’in 19.Milli Eğitim Şura’sı Hakkıdaki Açıklaması

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 02.12.2014-06.12.2014 tarihleri arasında yapılan 19. Şura Toplantısı’na Vakfımız davetli olarak katılmış ve Millî Eğitim Şûra Genel Sekreterliği’ne yaptığı başvurunun kabul edilmesiyle, “Öğretim Programları ve Haftalık Ders Çizelgeleri Çalışma Gurubu” çalışmalarında yer almıştır.

Milli Eğitim Şûrası, Milli Eğitim Bakanlığının en yüksek danışma kuruludur. Burada alınan kararla, milli eğitim politikalarını ve milli eğitim uygulamalarını değiştirecek niteliktedir. Genç nüfusuyla geleceğe ve dünyanın en büyük ekonomileri arasında yer almaya hazırlanan Türkiye için, hedeflenen ekonomilerin başarılarında itici güç oluşturan eğitim yaklaşımına özdeş çağdaş, demokratik, özgürlükçü, farklılıkları ve buna bağlı olarak azınlıkları koruyan milli eğitim politikalarının varlığı hayati önem taşımaktadır.

Ancak Şûra sırasında, aşağıdaki konularda görülen aksaklıklar ve hataların, Şûra gibi büyük katılımcı kitlesine sahip bir organizasyonda olmaması gerektiğine inanıyoruz.

1. Çalışma Grubu katılımcı listelerinin talep edildiği halde aynı çalışma grubunda yer alan katılımcılarla dahi paylaşılmaması,

2. Dört Çalışma Gurubu için farklı renklerde ve ayırt edici olabilecek katılımcı yaka kartları basılmayarak, oylama sırasında farklı çalışma gruplarındaki katılımcıların oylamalara katılabilmesi olanağı doğrulması,

3. Kendi çalışma guruplarında kabul edilen/reddedilen karar dökümlerinin, talepte bulunulduğu halde aynı grupta yer alan katılımcılara verilmemesi,

4. En dikkat çekici usul hatası olarak; “Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinin öğretim programları ve ders çizelgelerinden “Alkollü İçki ve Kokteyl Hazırlama” dersinin kaldırılması; Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde 10. sınıftan itibaren staj amacıyla tesis ve kurumlara gönderilen öğrencilerin alkollü içki servisi yapılan ya da alkollü içecek hazırlanan bölümlerde staj faaliyeti yapmalarının kaldırılması” önerisinin, 05.12.2014 tarihinde öğleden evvelki oturumda reddedilmiş olmasına karşın, öğleden sonraki oturumda tekrardan gündeme alınıp, oylanması ve oy çokluğu sağlanarak geçmesine olanak sağlanması,

5. Oylamaların “kabul edenler”/ “reddedenler” şeklinde el kaldırma usulü ile yapılmasının sonucu, sayımların olası hatalara açık olması,

2023’deki büyüme ve ilerleme hedeflerimizi gerçekleştirebilmemiz için, ülke olarak bilim ve teknolojiyi ön plana almamız kaçınılmazdır. Oysa ki, 19. Milli Eğitim Şûrası’nda bu doğrultuda alınması gereken, öğrencilerimizin fen-matematik becerilerini, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirebilecek ders ve olanakların sağlanması kararlarının yerine, çok farklı eksenlerde tartışmalar ve kararlar gerçekleştiği görülmektedir.

Açıkladığımız nedenlerle, Şura sırasındaki aksaklık ve hatalar ile alınmış olan kararlara katılmadığımızı ve desteklemediğimizi kamuoyunun bilgilerine sunarız.

Back To Top